Trainerii au muncit de trei ori mai mult anul trecut, dar afacerile au fost tot în stagnare sau pe minus
Cei mai mari jucători de pe piaţa locală de training au furnizat anul trecut peste 40.000 de ore de curs, de aproape trei ori mai multe ca în 2012, pe fondul uşoarei creşteri economice care le-a dat angajatorilor mai multă „mână liberă“ pentru a-şi instrui oamenii. Nu toate firmele de training au avut însă un 2013 mai bun decât anul precedent, afacerile celor mai mari jucători abia depăşind 9 milioane de euro, cu aproape un milion mai puţin ca în 2012, potrivit caculelor ZF pe baza datelor furnizate de companie şi a celor publicate la Ministerul de Finanţe.
„În funcţie de unghiul din care privim businessul Ascendis, 2013 a avut atât părţi bune, cât şi părţi mai puţin bune. Anul a început prost, aparent, fără un motiv anume. Managerii erau pesimişti, companiile în expectativă. Astfel că era destul de greu să generezi sau să iniţiezi proiecte noi. Am trăit, practic, din inerţia lui 2012. Partea a doua a anului a fost mult mai bună însă, dar insuficient de lungă pentru a mai recupera“, este de părere Andrei Goşu, directorul general al grupului Ascendis, care în 2013 a reuşit să se menţină la nivelul afacerilor din anul precedent, după ce în 2012 acestea scăzuseră cu 14%.
Anul trecut, trainerii Ascendis au „pontat“ peste 1.900 de zile de cursuri, ceea ce înseamnă, calculat la o medie de şapte ore de curs pe zi (la care se raportează cele mai multe dintre firmele care au transmis către ZF date despre numărul de ore de curs livrate), peste 13.500 de ore petrecute de traineri instruind angajaţi.