Multinaţionalele controlează fără drept de apel piaţa locală a detergenţilor

Autor: Cristina Roşca 30.06.2014

Românii cheltuie anual pe detergent 230-240 de milioane de euro, iar mai bine de 75% din bani merg în buzunarele giganţilor internaţionali Procter&Gamble (Ariel, Tide, Bonux), Unilever (Omo, Dero) şi Henkel (Persil).

„Pentru a intra în acest joc trebuia să pierdem bani“, spune reprezentantul unui jucător de pe piaţa locală a produselor de îngrijirea locuinţei.

Astfel, producătorii, importatorii şi distribuitorii din eşalonul secund spun că pe anumite segmente, cum este detergentul praf, nu pot pătrunde pentru că piaţa din România este saturată, ba mai mult, lupta pe preţ ce se dă între giganţii internaţionali nu le-ar permite să obţină profit.

Cei mai importanţi trei jucători au o cotă de piaţă cumulată de 76,5%, doar gigantul american Procter&Gamble în portofoliul căruia se află trei dintre cele mai cunoscute branduri de detergent din România - Ariel, Tide şi Bonux - având 38,4%.

Cu toate acestea, cel mai vândut detergent este Dero, un brand local, realizat de Unilever la Ploieşti. Dero are o cotă de piaţă de 22,3%, astfel că unu din patru lei cheltuiţi pe detergent merge pe acest brand. Acesta se află pe prima poziţie în topul celor mai vândute branduri de profil în valoare înaintea Ariel (20,6%), Bonux (10%), Persil (8,6%) şi Tide (7,7%).

Citiţi în continuare pe ZF Corporate:

- detalii despre topul producătorilor de detergent

- sumele cheltuite de români pentru detergenţi , comparaţie cu ţările vecine ;

- consumul din România vs alte state din Europa