Conform propriului studiu, Facebook este un teren fertil pentru experimentele psihologice
Compania Facebook nu se bucură de cel mai bun renume atunci când vine vorba de protejarea datelor utilizatorilor, însă agregarea şi procesarea intensă a informaţiilor cu caracter personal în scopuri publicitare pare o activitate inofensivă pe lângă modul discret în care celebra reţea de socializare poate afecta psihicul utilizatorilor.
Conform unei lucrări controversate publicate de către companie, Facebook a desfăşurat cu succes un experiment psihologic care a implicat alterarea News Feed-urilor utilizatorilor şi urmărirea reacţiilor emoţionale ale utilizatorilor.
Conform lucrării apărute în Proceedings Of The National Academy Of Sciences, publicaţia oficială a Academie de Ştiinţe a Statelor Unite, compania Facebook a desfăşurat un experiment psihologic timp de şapte zile în luna ianuarie a anului 2012 prin care a urmărit să găsească legăturile dintre modurile de prezentare a unor informaţii şi reacţiile utilizatorilor la acestea.
Desfăşurat pe un eşantion de 689.000 de utilizatori împărţit în două grupe distincte, experimentul a implicat manipularea News Feed-urilor prin eliminarea subiectelor cu conotaţii negative, respectiv pozitive, şi a urmărit modul în care această selecţie a afectat reacţiile subiecţilor.