Ce retaileri au condus în topul deschiderilor de magazine în acest an

Autor: Cristina Roşca 05.07.2014

Profi, Mega Image şi Carrefour au fost cei mai dinamici retaileri din primele şase luni ale anului, având 80% din totalul deschiderilor din piaţă. Din cele 66 de magazine deschide de cei trei, 26 aparţin Profi, lanţul de supermarketuri controlat de fondul polonez de investiţii Enterprise Investors depăşind în premieră retailerul belgian Mega Image.

În total, Profi a ajuns la 232 de magazine, Mega Image la 317, iar Carrefour la 155 de unităţi.

În primele şase luni din 2014 Mega Image a deschis 23 de unităţi noi, cu 17 mai puţine decât în perioada similară din anul anterior, însă reprezentanţii retailerului spun că vor continua expansiunea în a doua parte a anului.

Lanţurile de supermarketuri şi de magazine de proximitate au fost cele care s-au extins cel mai alert în ultimii ani, urmate de lanţurile de discount – Lidl şi Penny Market.

Retailerii au continuat să pompeze bani în expansiune, la fel cum au făcut în fiecare an de criză, în perioada 2009-2014 comerţul modern ajungând de la 450 la peste 1.300 de magazine.