Duty-free-urile BestValue au vânzări de 8.000 euro/mp, duble faţă de media din comerţul modern

Autor: Cristina Roşca 06.07.2014

Lanţul de şapte magazine de tip duty-free Best Value a terminat anul trecut cu o cifră de afaceri de 80,2 mil. lei (18 mil. euro), cu 16% peste nivelul din 2013. Mai mult, afa­cerile magazinelor deschise în principa­le­le aeroporturi din România sunt de peste două ori mai mari decât în 2008, ultimul an de boom economic.

Cu un total de 220 de angajaţi, lanţul de re­tail a obţinut anul trecut o marjă de profit de 4%. Compania Millenium Pro Design, care administrează magazinele, a deschis duty-free-uri în principalele aeroporturi din ţară, respectiv Henri Coandă (Otopeni) (cinci magazine), Timişoara (1) şi Cluj (1), po­trivit site-ului propriu. Cele trei aero­porturi au avut anul trecut un trafic de peste 9,3 milioane de pasageri, respectiv 87% din traficul total al celor 16 aeroporturi din Ro­mânia. Celelalte aeroporturi din România sunt mici, unele dintre ele începând să se dez­volte mai mult în ultimii ani, odată cu intrarea operatorilor low cost în oraşe de provincie. În acest context, lanţul de magazine Best Value urmează să se extindă şi în aero­porturile din Sibiu şi Târgu-Mureş cu câte un magazin, conform site-ului propriu.