Şeful Suzuki: În România intră maşini care se pot încadra direct în programul Rabla

Autor: Bogdan Alecu 13.07.2014

Persoanele fizice reprezintă doar 25% din clienţii pieţei auto şi asta doar după ce a demarat programul Rabla, în lipsa căruia ponderea scade la sub 20%. Companiile, inclusiv cele de leasing operaţional, au generat 80% din vânzările de maşini în 2013.

„Persoanele fizice, în lipsa unui mecanism care să le încurajeze să se orienteze către maşini noi, se orientează acum către automobile vechi şi foarte ieftine şi foarte poluante. Timbrul de mediu ne-a adus în situaţia hilară în care în ţară intră maşini care se pot încadra direct în programul Rabla. Este o formă socială făcută prost deoarece cu toţii plătim. Ce intră în parc sunt multe maşini cu echipare de bază, iar în cele mai multe cazuri clienţii sunt dispuşi să renunţe şi la elementele de siguranţă. Vedem cum maşini mai puţin poluante precum cele Euro 3 şi 4 nu pot fi aduse din cauza taxelor mari, iar cele noi nu sunt încurajate“, a spus Alin Radu, general manager al Suzuki România.

În ultimii şase ani vârsta medie a parcului auto naţional a crescut accelerat de la 11 spre 13 ani pe fondul importurilor masive de maşini second-hand, a căror vârstă medie este de peste 10 ani, pragul de vechime pentru încadrarea în programul de casare.