Cât profit fac brokerii de asigurări: de la 3% la 75% din venituri. Cine conduce piaţa
Companiile de brokeraj în asigurări au înregistrat anul trecut un profit net de 114 mil. lei (26 mil. euro), marjele celor mai mari 15 jucători din piaţă mergând de la 3% până la 75% din încasările totale, arată calculele efectuate de ZF pe baza raportului anual al Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) şi a datelor de la Ministerul Finanţelor.
Piaţa de brokeraj a raportat profit şi creşteri ale afacerilor în mod constant în perioada de criză, spre deosebire de firmele de asigurări care au avut pierderi de 3 mld. lei în ultimii opt ani. Numai anul trecut asigurătorii au raportat un rezultat negativ record de 1,3 mld. lei (291 mil. euro). Potrivit datelor ASF, 339 de brokeri au raportat un rezultat pozitiv cumulat de 130 mil. lei, în timp ce alte 125 de societăţi de brokeraj au înregistrat pierderi de 16 mil. lei.
Cele mai mari marje de profit au fost înregistrate de companiile de brokeraj afiliate băncilor, companiilor de leasing sau comercianţilor de automobile. De exemplu, Porsche, divizia de brokeraj în asigurări a Porsche Finance, grup ale cărui afaceri sunt legate direct de vânzările unora dintre cele mai populare mărci auto, precum Volkswagen, Skoda sau Audi, a înregistrat un profit de 17 mil. lei la venituri de 23 mil. lei, adică o marjă de profit de 74%.
„Brokerii «in house» (afliaţi unor companii de leasing, comercianţi auto sau bănci - n. red.) nu au cheltuieli foarte mari, fapt care le permite obţinerea unor marje ridicate de profit. Businessul brokerilor afiliaţi vine prin intermediul companiei din care fac parte, iar majoritatea poliţelor intermediate de aceştia sunt Casco“, a explicat Valentin Ţuca, CEO al brokerului AON, unul dintre cei mai mari brokeri specializaţi pe segmentul corporate.