OBI îşi goleşte rafturile în România şi face loc pentru extindere grecilor de la Jumbo

Autori: Cristi Moga , Bogdan Alecu 08.07.2014

Retailerul german de bricolaj OBI, care în perioada 2008 - 2010 a investit 30-40 de milioane de euro într-o reţea de şapte magazine în România, blocând ulterior procesul de expansiune, a început să-şi lichideze stocurile de marfă în condiţiile în care compania va ieşi de pe piaţa locală până la sfârşitul lunii viitoare.

OBI, parte a grupului Tengelmann, care la începutul anului 2010 a vândut supermarketurile Plus din România rivalilor de la Lidl, este unul dintre cei mai mari jucători din piaţa europeană de bricolaj, având vânzări de 6,8 mld. euro în 2012, dar în piaţa locală compania germană nu a reuşit să se impună.

Un nou exit din piaţa locală de bricolaj

Cu vânzări medii per magazin de 5,4 mil. euro în 2013, la jumătate faţă de media pieţei de bricolaj, cei de la OBI nu au găsit cumpărător pentru operaţiunile locale, astfel că spaţiile magazinelor din Oradea şi din cartierul bucureştean Berceni vor fi închiriate de retailerul grec de jucării şi ar­ticole pentru copii Jumbo, care ar putea ocupa şi maga­zi­nele din Piteşti, Ploieşti şi Arad.

OBI avea anul trecut în România în jur de 550 de angajaţi la vânzări de 37 mil. euro.

Jumbo, grupul care ar putea ocupa cinci din cele şapte spaţii OBI, a intrat pe piaţa locală la sfârşitul anului trecut, deschizând magazine în fostul hipermarket Real de lângă aeroportul din Timişoara şi în parcul de retail Arcade de pe bulevardul Theodor Pallady din Bucureşti, în cadrul căruia printre chiriaşi se numără şi germanii de la OBI.

Citiţi în continuare pe ZF Corporate:

- strategia de exit a OBI, lichidări de stoc si reduceri de pret; numărul de angajaţi ai OBI 

- evoluţia rezultatelor financiare ale retailerului german în perioada 2008-2013 

- strategia Jumbo în România, extinderea reţelei