ANIS: Firmele locale de outsourcing ar trebui să ceară participaţii în cadrul companiilor americane pentru care dezvoltă software

Autor: Ioana Nita 10.07.2014

Tranzacţia recentă dintre LiveRail - platforma de publicitate video online fondată de doi români şi un britanic, şi gigantul american Facebook, estimată la circa 500 milioane de dolari, ar putea fi replicată de mai multe ori dacă firmele locale de software care dezvoltă „bucăţi“ de soft pentru start-up-uri din SUA sau Marea Britanie ar începe să ceară şi acţiuni şi nu s-ar rezuma ca până acum să ceară doar bani, spune Andrei Pitiş, antreprenor şi preşedintele asociaţiei patronale a industriei de software şi servicii (ANIS).

Dacă ar proceda aşa, când un asemenea start-up ar reuşi un exit de succes, firmele româneşti ar câştiga mult mai mult decât acum, când românii pot fi în situaţia în care să creeze softuri extraordinare, dar să nu fie plătiţi decât la oră pentru efortul depus.

„Astfel de exemple - precum LiveRail - de oameni care au reuşit să facă exit-uri şi să câştige bani din tehnologie îi pot determina şi pe alţii să aibă curaj şi să încerce să dezvolte un start-up de tehnologie. Dar un alt ingredient pentru succesul firmelor noastre de tehnologie (firmele de outsourcing – n-red.) ar fi să ceară şi acţiuni atunci când îşi vând produsele software“, a spus Pitiş, adăugând că astfel ar putea câştiga dintr-un eventual exit şi succes al companiei respective.

El a explicat că în prezent există start-up-uri din SUA care îşi dezvoltă produsele în România şi le plătesc firmelor locale anumite sume de bani conform contractelor, însă acestea ar trebui însă să ceară pe lângă bani şi acţiuni în cadrul companiei.