Coca-Cola schimbă strategia şi pariază acum pe chioşcuri după ce a ieşit din Kaufland

Autori: Cristina Roşca , Mădălina Panaete 14.07.2014

Coca-Cola HBC România, liderul pieţei locale de bău­turi răcoritoare, a lansat o campanie de susţinere a co­mer­ţului tra­diţional, împărţind flyere în blocurile din Ca­pitală cu me­sajul „Fă-ţi cumpărăturile zilnice la magazinul din colţ. Cumpără pâine, lapte şi Coca-Cola“.

Reprezentanţii Coca-Cola HBC România nu oferă date des­pre vânzările în comerţul tradiţional şi despre ponderea aces­­tora în totalul încasărilor. Potrivit estimărilor ZF, co­mer­ţul tradiţional acoperă cel puţin jumătate din încasările Coca-Cola din România, companie cu afaceri de peste 400 de milioane de euro. Comerţul tradiţional este o piaţă de 7-8 miliarde de euro şi 70.000-80.000 de unităţi.

Coca-Cola a început să promoveze comerţul tradiţional după ce în această primăvară retailerul german Kaufland, li­de­rul comerţului modern local, a confirmat că nu mai co­mer­cializează în magazinele din România produsele gi­gan­tului ame­rican, cu excepţia Coca-Cola la 2,5 litri. Până în pre­zent nu există informaţii dacă cele două părţi au reluat cola­bo­ra­rea evaluată la câteva zeci de milioane de euro, po­trivit esti­mărilor ZF pe baza datelor din piaţă.

WikiZF: Profilul companiei Coca-Cola HBC România

Dacă reţelele internaţionale negociază cu producătorii de pe o poziţie de forţă pentru că au reţele extinse şi comenzi pe mă­sură, micile magazine au o poziţie slabă în negocieri. Astfel, Coca-Cola poate impune jucătorilor din comerţul tra­di­ţional preţuri mai mari. Acest lucru se traduce şi în preţuri mai mari la raft.

Spre exemplu, dacă într-un hipermarket sau super­market o sticlă de Coca-Cola la 2 litri costă sub 5 lei, în comerţul tradiţional preţul sare de 6 lei.

Citiţi în continuare pe ZF Corporate: 

- estimări privind vânzările COca-Cola în comerţul tradiţional; opinia reprezentanţilor companiei americane despre importanţa acestui segment pe piaţa din România

- date privind numărul punctelor de vânzare în care sunt comercializate produsele gigantului american ; 

- afacerile Coca-Cola în România ; fabricile de pe piaţa locală