Mega Image tatonează preluarea reţelei Angst, abia ieşite din franciza Carrefour

Autor: Cristina Roşca 17.07.2014

Grupul belgian Mega Image, prezent pe piaţa locală cu o reţea de peste 300 de magazine, poartă negocieri cu antreprenorul român Sorin Minea şi cu familia Angst din Elveţia pentru a prelua cele 22 de magazine Angst, potrivit mai multor surse din piaţă.

Mutarea vine la doar două luni după ce Angst a ieşit de sub franciza Carrefour, pentru a se concentra pe „ce ştim să fa­cem cel mai bine: producţia şi comerţul de carne şi mezeluri“.

Sorin Minea, acţionarul Angst, neagă informaţiile pri­vind vânzarea, afirmând că în momentul când va semna un con­tract va face publică informaţia. Reprezentanţii Mega Image nu au răspuns până la închiderea ediţiei solicitării ZF pri­vind confirmarea preluării sau încheierii unui parte­neriat cu magazinele Angst.

WikiZF: Profilul companiei Mega Image

Pentru Mega Image aceasta nu ar fi prima preluare de magazine locale, o parte dintre magazinele Luca şi Gulliver devenind în ultimii ani Mega Image sau Shop&Go.

Compania Angst Ro, care administra până la finalul lui 2013 atât operaţiunile de retail, cât şi pe cele de producţie ale Angst, a obţinut anul trecut afaceri de 163,6 mil. lei (37 mil. euro), cu aproape 12% sub nivelul din 2012. Compania şi-a înjumătăţit însă pierderile la 3,3 mil. lei (700.000 de euro). Mega Image a avut afaceri de peste jumătate de miliard de euro anul trecut.

WikiZF: Profilul companiei Carrefour

În prezent, mai mulţi jucători din piaţa de retail îşi analizează situaţia actuală pentru a stabili dacă mai continuă expansiunea, dacă se opresc sau dacă vând operaţiunile din România, având în vedere că nu toate reţelele marjă de profit satisfăcătoare pentru acţionari, şi nici o cotă de piaţă suficient de mare pentru a avea o şansă la o poziţie de top.