A deschis un bar cu 50.000 de euro, 18 biciclete de colecţie şi 100 de şei Pegas

Autor: Cristina Roşca 19.07.2014

Ştefan Ciobotaru, 34 de ani, a deschis împreună cu un prieten barul Bicicleta din centrul istoric al Capitalei în primele zile din 2013 – de fapt chiar pentru petrecerea de revelion - în urma unei investiţii de 50.000 de euro. Astăzi, localul de 100 de metri pătraţi primeşte în fiecare zi din timpul săptămânii circa 100 de clienţi, în weekend numărul ajungând să se tripleze.

Astfel, cifra de afaceri estimată pentru acest an este de 100.000 de euro.

Amplasat la etajul secund al unei clădiri aflate aproape de intersecţia Şelari cu Lipscani, barul Bicicleta are 62 de locuri pe scaune (care sunt de fapt şei de bicicletă) şi este o destinaţie pentru cunoscători sau pentru cei care au auzit de loc şi vor să vadă ei înşişi ce şi cum. De altfel, jumătate dintre clienţi sunt „fideli“, mai exact revin la fiecare două-trei zile.

Ştefan Ciobotariu se află la a doua încercare de business în centrul istoric al Capitalei, anterior având un skate shop (magazin dedicat pasionaţilor de sport), transformat ulterior într-un hibrid bar-magazin. „La un moment dat nu ne-am mai înţeles cu proprietarii care ne cereau o chirie foarte mare. Ne-am dat seama că nu ne-am mai fi putut recupera banii, aşa că am închis.“

Când a decis să mai încerce o dată, nu era hotărât ce fel de bar vrea să deschidă, însă ştia că va fi unul cu tematică. Un prieten i-a sugerat să îşi deschidă un bar cu şi despre biciclete, pasiunea sa din copilărie. În momentul când a găsit spaţiul - care măsoară 100 de metri pătraţi - şi a decis tematica, Ştefan Ciobotaru şi partenerul său au început să caute biciclete vechi ale căror componente să le folosească în amenajarea spaţiului. Şeile şi pedalele le-au luat de la fosta fabrică Pegas din Zărneşti aflată astăzi în paragină. Din Marea Britanie au cumpărat 18 biciclete de colecţie din perioada 1930-1940.

„Una dintre şeile din bar este de la Pegasul meu din copilărie. Am mers la bunica în pod şi am găsit bicicleta mea veche pe care am folosit-o în amenajare.“ Materia primă a fost de altfel cel mai greu de găsit.

În total, deschiderea barului a costat circa 50.000 de euro, bani proveniţi din fonduri proprii, iar cea mai mare parte a sumei a fost cheltuită pe materia primă. Nu a fost nevoie de o investiţie mai mare pentru că cei doi parteneri au preferat să închirieze spaţiul din centrul istoric. Nu rentează să cumperi, crede el. „Nu ştii cum se schimbă tra­ficul şi calitatea lui. De la lună la lună vedem că deşi numărul de oameni din zonă creşte, calitatea traficului se deterio­rează.“

Un alt dezavantaj în zonă sunt vecinii, potrivit lui Ştefan Ciobotariu, care face referire la clubul de striptease din aceeaşi clădire. „Nu există nicio regulă aici, poate doar cine dă muzica mai tare.“

În acest context şi în condiţiile în care chiriile sunt în continuare ridicate (pentru un spaţiu mic chiria poate ajunge şi la 100 de euro/mp), antreprenorul spune că se gândeşte la o mutare sau măcar la o expansiune, tot într-o zonă centrală, însă în afara centrului vechi.

Citiţi povestea integrală a barului Bicicleta în ediţia din această săptămână a revistei Business Magazin