Adevărul despre „marile proiecte“: Se mai lucrează doar pe 50 km de autostrăzi

Autor: Andreea Neferu 22.07.2014

Doar circa 50 de kilometri de autostrăzi se aflau la începutul lunii iulie în construcţie în România, în timp ce alţi aproape 140 km erau în faza de proiectare sau de obţi­ne­re a autorizaţiei de construire, arată o analiză a ZF pe baza informaţiilor transmise de Compania Naţională de Auto­străzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).

România are în prezent 645 de kilometri de autostrăzi deschise circulaţiei, dar guvernul Ponta şi-a propus ca până în 2018-2020 să existe 3.000 km de şosele de mare viteză.

În prezent se lucrează efectiv pe primii 22 km ai autostrăzii Nădlac - Arad, precum şi pe lotul al treilea al autostrăzii Orăştie - Sibiu (22 km). De asemenea, se mai realizează lucrări şi pe primii 6,5 km ai autostrăzii Bucureşti - Ploieşti, însă contractul pentru acest proiect, încheiat cu italienii de la Pizzarotti, se va în­cheia curând, pentru că CNADNR a decis să îl rezilieze şi să deruleze o nouă procedură de licitaţie, potrivit unor informaţii anterioare.

Absenţa unor proiecte de anvergură în infrastructura de transport şi în special în zona autostrăzilor s-a resimţit din plin în industria construcţiilor.