Vodafone: RCS&RDS, “în întregime responsabil” de strategia comercială şi de comunicare către clienţii săi

Autor: Adrian Seceleanu 22.07.2014

Vodafone nu are nicio legătură cu strategia comercială, tehnică, de relaţii cu clienţii şi de comunicare adoptată de grupul RCS&RDS în legătură cu acordul de roaming naţional semnat între cele două companii în luna aprilie, operatorul de cablu fiind “în întregime responsabil” de relaţia cu clienţii săi, au declarat pentru ZF oficiali ai companiei de comunicaţii mobile.

“RCS&RDS este în întregime responsabil pentru ceea ce comunică şi este datoria fiecărui operator să îşi respecte promisiunea faţă de utilizatori”, au spus oficialii Vodafone.

Acordul semnat de RCS&RDS şi Vodafone le permite utilizatorilor Digi Mobil - serviciul de telefonie mobilă al companiei de cablu - să aibă acces la reţeaua Vodafone în zonele în care reţeaua proprie nu are acoperire. Reţeaua Digi Mobil acoperă circa 70% din populaţia României, în timp ce reţeaua Vodafone acoperă circa 99% din populaţie.

Dacă iniţial RCS&RDS nu a comunicat utilizatorilor că accesul la serviciile de telefonie mobilă va fi limitat când acestea sunt furnizate prin reţeaua Vodafone, înafara ariei de acoperire a Digi Mobil, în ultimele săptămâni compania de cablu a început să le transmită utilizatorilor, prin SMS, informări privind impunerea unei limite lunare de 100 MB în utilizarea serviciilor de date, şi a avertizat pe pagina web că restricţii s-ar putea impune şi pentru cele de voce.

Felul în care RCS&RDS a ales să comunice cu clienţii săi, limitele de utilizare impuse clienţilor când se află în roaming şi strategia comercială aparţin în întregime companiei de cablu şi nu pot fi imputate Vodafone, care doar oferă acces la reţeaua sa, susţin oficialii companiei de telefonie mobilă.

“RCS&RDS, ca şi orice alt operator, este exclusiv responsabil de clienţii săi, de relaţiile cu aceştia, de politica tarifară, planul de marketing şi politica de utilizare a serviciilor sale. De asemenea, RCS&RDS, ca şi orice operator în parte, are responsabilitatea exclusivă de a comunica cu utilizatorii săi şi are autoritatea exclusivă de a stabili nivelul de utilizare corectă sau abuzivă a serviciilor sale”, au precizat oficialii Vodafone.

“Acordul de roaming naţional wholesale semnat de Vodafone România şi RCS&RDS reprezintă o practică comercială uzuală în industria telecomunicaţiilor între două entităţi independente şi nu implică o asociere sau un parteneriat. Orice legătură, fie operaţională sau de altă natură între cele două entităţi, este nefondată. RCS&RDS este în întregime responsabil pentru ceea ce comunică şi este datoria fiecărui operator să îşi respecte promisiunea faţă de utilizatori. Rolul Vodafone România este de a furniza servicii de calitate şi de încredere utilizatorilor, şi suntem dedicaţi îndeplinirii acestui rol”.

RCS&RDS a publicat luni, pe pagina web proprie, noi informaţii despre condiţiile în care clienţii serviciilor sale de telefonie mobilă pot avea acces la reţeaua Vodafone în zonele în care reţeaua Digi Mobil nu are acoperire, pe fondul solicitărilor clienţilor de a clarifica pentru ce servicii plătesc.

Informaţiile de pe pagina web a RCS&RDS confirmă oficial existenţa unei limite de 100 MB pe lună în utilizarea serviciilor de net mobil furnizate înafara reţelei Digi Mobil, prin intermediul infrastructurii Vodafone, despre care compania afirmă acum că ar fi oferit în mod suplimentar faţă de traficul inclus în abonamentul sau extraopţiunea clienţilor Digi Mobil.

Clienţii Digi Mobil au reclamat în ultimele zile impunere acestor limite. Iniţial, RCS&RDS nu a precizat decât că din iulie clienţii vor avea acces şi la serviciile de date în roaming (prin reţeaua Vodafone) fără a informa asupra unor eventuale limite sau necesitatea de a plăti pentru a folosi internetul în roaming.

Noile informaţii publicate de RCS&RDS lasă însă în continuare întrebări fără răspuns: va fi limitată şi utilizarea serviciilor de voce în roaming - şi dacă da după ce criterii? Ce se întâmplă din octombrie cu serviciile de date - vor mai fi accesibile în roaming - gratuit sau contra cost?