Militaru, Seat: Rabla nu mai are un impact real. 95% din maşini s-ar fi vândut oricum. Nepredic­tabi­litatea programului şi schimbarea de la un an la altul creează bulversare şi pentru clienţi şi pentru dealeri

Autor: Bogdan Alecu 25.07.2014
Impactul puternic al programului Rabla este cuantificat pe piaţa maşinilor accesibile, în general de sub 10.000 de euro, în timp ce peste acest prag progra­mul de casare nu influenţează decizia de achiziţie, ci cel mult motorizarea sau echiparea automobilului respectiv.
 
„Aportul Rabla la vânzări este diferit de la marcă la marcă. La anumite mărci a reprezentat o creştere de vânzări, în timp ce la noi a reprezentat o substituţie. Prin Rabla am vândut maşini scumpe, echipate. Nu am vândut prin Rabla intrările în gamă sau Ibiza cea mai ieftină. Atunci când vorbim de efectul de substituţie, 95% din acele maşini s-ar fi vândut oricum şi ar fi reprezentat un aport la profitabilitatea dea­lerului indiferent dacă era sau nu vândută prin Rabla“, a spus Bog­dan Militaru, brand manager Seat în cadrul Porsche România.
 
La nivel de piaţă, aportul Rabla se poate obs­erva în creşterea procentului repre­zentat de persoanele fizice din total piaţă. În pri­mele şase luni, spre exemplu, per­soanele juri­dice au coborât la 72%, faţă de 84% în pri­mul trimestru. Chiar şi aşa, în iunie proporţia a fost de 64% pentru com­panii şi 36% pentru persoane fizice, in­fluenţa progra­mului de casare fiind evidentă.
 
„Pentru clientul final un program Rabla re­prezintă un avantaj de care dacă poate be­ne­ficia, de ce să nu beneficieze? Pentru noi nu putem spune că ar fi un mare dezavantaj dacă s-ar opri de la anul. Ce impact are asupra pieţei este că acesta generează o aşteptare. Până acum nu s-a întâmplat să înceapă în doi ani consecutivi la aceeaşi dată. Ba începea devreme, ba la jumătatea anului, ba se termina în octom­brie sau noiembrie, ba era prelungit până în decembrie şi chiar ianuarie. Nepredic­tabi­litatea programului şi schimbarea de la un an la altul creează o uşoară bulversare şi pentru clienţi şi pentru dealeri“, a spus Bogdan Militaru.