Cod portocaliu de scădere în industria berii: consumul s-a redus cu 20% în luna mai

Autor: Ioana David 29.07.2014
În aşteptarea verii, berarii au vă­zut cum vânzările s-au contractat cu 20% în luna mai, când în mod normal consumul ar fi trebuit să înceapă să accelereze. Acesta este cel mai mare declin raportat în luna mai după 2005.
 
Astfel, în mai s-au vândut doar 1,7 milioane de hectolitri de bere (170 de milioane de litri sau 340 de milioa­ne de doze de 0,5 litri), nivel similar cu cel din 2011, arată un calcul al ZF pe baza da­telor Institutului Naţional de Statistică (INS).
 
În 2014 nu a existat nicio lună de creştere în industria berii, astfel că în perioada ianuarie – mai consumul s-a contractat cu 10%, continuând tren­dul negativ de anul trecut. Berarii îşi puse­seră speranţele în Campio­natul Mon­dial de Fotbal din Brazilia, care a început în iunie, însă până acum nu există semne că acesta a impul­sionat consumul de bere.
 
„Competiţiile sportive de amploa­rea Campionatului Mondial pot aduce, în teorie, o creştere a consu­mu­­lui, dar este doar unul dintre fac­to­rii care pot influenţa piaţa. Pentru ori­ce be­rar, vremea bună este cel mai im­por­tant vector de creştere, dar la aces­ta se adaugă şi alţi factori: puterea de cumpărare, stabilitatea economică şi alţii“, spune Mihai Bonca, directorul de marketing al Bergenbier.