CFR SA reabilitează podurile de la Borcea şi Cernavodă cu 28 de milioane de euro
Compania CFR SA, care administrează infrastructura feroviară, a semnat un contract de 122,6 milioane de lei (circa 28 mil. euro) pentru reabilitarea podurilor Borcea şi Cernavodă de peste Dunăre, durata execuţiei lucrărilor fiind de 23 de luni. Contractul a fost atribuit asocierii formate din firmele Arcada Company-Metabet şi Compania de Construcţii Feroviare.
Criteriul de atribuire a fost preţul cel mai scăzut, iar finanţarea va fi asigurată din fonduri europene nerambursabile (85%) şi bani de la bugetul de stat (15%). Bugetul de investiţii al companiei pentru 2014 este de 1,6 mld. lei (360 mil. euro).
Pentru repararea celor două poduri, inclusiv viaductele de acces, este necesară închiderea alternativă a circulaţiei feroviare pe cele două linii, au mai transmis oficialii CFR SA.
În această situaţie, pentru menţinerea condiţiilor normale de desfăşurare a traficului feroviar va fi pus în funcţiune podul vechi (Anghel Saligny) pe perioada executării lucrărilor la podurile noi, a anunţat compania.
La licitaţia organizată de CFR SA în februarie au mai depus oferte asocierea Strabag - Tancrad, Azvi - Straco Grup şi compania Consinit, pe lângă asocierea desemnată câştigătoare.
CFR SA are anul acesta un buget de investiţii de 1,6 mld. lei. Veniturile şi cheltuielile companiei au fost stabilite la 2,7 mld. lei, potrivit bugetului publicat în aprilie. CFR SA estimează că va încheia anul cu 22.800 de angajaţi.
Căile Ferate Române primesc mai puţini bani de la bugetul de stat decât administraţia drumurilor, deşi tendinţa în Uniunea Europeană este de încurajare a transportului pe calea ferată, mult mai nepoluant şi mai sigur. Unul dintre podurile lăsate în paragină este cel de la Grădiştea, de peste râul Argeş, care asigura legătura directă pe calea ferată între Bucureşti şi Giurgiu până în 2005, când s-a prăbuşit din cauza inundaţiilor. Nici până acum nu a fost restabilită legătura directă pe calea ferată pe această rută. Printre proiectele care vor fi finanţate se numără reabilitarea unor tronsoane de cale ferată, continuarea lucrărilor de electrificare pe Doaga-Tecuci-Barboşi, lucrări pe tronsonul Curtici-Simeria, dar şi modernizarea unor staţii de cale ferată.