Nestlé: Mergem peste tot după consumator, deci şi la chioşcuri
Laurenţiu Dimitriu (46 de ani), sales director în cadrul gigantului elveţian din piaţa de bunuri de larg consum Nestlé în România, afirmă că producătorii trebuie să meargă peste tot după consumator, acasă, în maşină, în metrou, în parc sau la cinema, de aceea trebuie să fie prezenţi cu produse atât în comerţul modern, cât şi în cel tradiţional.
„Consumatorul care doreşte o înghetaţă, un baton de ciocolată sau un plic de cafea solubilă nu va merge către un hipermarket, ci către primul chioşc sau magazin de proximitate.“ Circa 40% din vânzările producătorului de bunuri de larg consum Nestlé în România sunt realizate în comerţul tradiţional, o piaţă de 70.000-80.000 de chioşcuri, alimentare şi magazine de bloc, cu vânzări anuale de 7-8 mld. euro.
„De aici rezidă importanţa comerţului tradiţional, este mereu acolo unde este şi consumatorul. Un alt motiv este dat de gradul de urbanizare. Există o tendinţă clară de mişcare a populaţiei către rural. Multă lume se mută în afara oraşelor, iar aici comerţul tradiţional este foarte puternic“, adaugă executivul român.
Nestlé România a terminat anul trecut cu afaceri de 663 mil. lei (150 mil. euro), în scădere cu peste 7% în lei.
Citiţi în continuare pe ZF Corporate:
- opinia lui Laurenţiu Dimitriu despre ponderea comerţului tradiţional în vânzări ;
- numărul de magazine din comerţul tradiţional românesc
- date biografice despre Laurenţiu Dumitru ; detalii despre Nestle în România