Producătorul de îngheţată Alpin 57 Lux a ajuns în 20.000 de puncte de vânzare şi la o cotă de piaţă de 18%

Autor: Mădălina Dediu Panaete 06.08.2014
Peste 40% din vânzările Alpin 57 Lux, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa în­gheţatei, se înregistrează în sudul Ro­mâ­niei (Mun­tenia, in­clusiv Bu­cureşti), în timp ce Tran­sil­vania - piaţa natală a com­paniei - re­pre­zintă 43% din rula­jele pro­du­că­to­rului.
 
Bucureştiul, cu circa două mi­lioa­ne de locuitori şi cea mai importantă „piaţă“ de desfacere pentru toţi pro­ducătorii in­diferent de profil, reprezintă 20% din afa­ce­rile totale ale companiei, care s-au ridicat anul trecut la aproape 15 mil. euro.
 
„Vânzările companiei se pot împărţi astfel: 20% în Bucureşti, 43% în Transil­va­nia, Moldova aduce 15% din încasări, în timp ce Muntenia reprezintă 22% din vânzări“, spune Ioan Istrate, directorul general şi pro­prie­tarul companiei care produce branduri pre­cum Polar Autentic, Fulg de Nea, Alpin 57 Lux, Malgra sau Trans­al­pina. Toto­dată, pro­ducă­to­rul mai are în portofoliu şi le­gu­me con­gelate sub marca Maestro Al­pin şi pro­duse de pa­ti­serie congelată sub brandul Rom­cherie,  însă aceste segmente repre­zintă mai puţin de 15% din cifra de afaceri a com­paniei, conform ulti­me­lor date.
 
Alpin 57 Lux este al treilea cel mai mare ju­cător local de pe piaţa înghe­ţatei, evaluată la 170 mil. euro, şi este de­ţinut de familia Istrate din Sebeş, judeţul Alba.