B-Max şi Duster, în top trei european pe segmentul lor. Sandero pe şapte

Autor: Bogdan Alecu 06.08.2014
Două dintre cele patru modele de autoturisme produse în România – Dacia Duster şi Ford B-Max -  ocupă poziţia a treia la nivel european în segmentul din care fac parte, din punctul de vedere al vânzărilor în primele şase luni ale acestui an. Sandero a intrat în top zece, pe cel mai aglomerat segment din Europa – clasa mică, în timp ce Logan, ajutat numai de Europa de Est, s-a clasat pe poziţia a 16-a, în acelaşi segment. 
 
Sandero ocupă locul şapte în clasa mică la nivel european în primul semestru al acestui an, în urcare de pe locul 11 în pe­rioa­da similară a anului trecut. Modelul autohton a depăşit în vân­zări în acest an modele cunoscute precum Skoda Fabia, ce se află deja spre finalul ciclului de viaţă al generaţiei ac­tuale, dar şi Fiat Punto, Seat Ibiza sau Citroën C3. Chiar şi aşa, San­de­ro înregistrează însă în continuare vânzări la jumă­ta­te com­pa­rativ cu liderii segmentului, Ford Fiesta şi Renault Clio.
 
„În primele trei luni ale acestui an, din creşterea de 30.000 de unităţi a segmentului mic la nivel european, peste 25.000 de maşini reprezintă aportul vânzărilor Dacia Sandero datorită reînnoirii gamei, dar şi lansării mărcii româneşti pe piaţa din Regatul Unit. Modelul românesc a avut o evoluţie foarte bună“, notează analiştii de la Left-Lane.com, ce utilizează date de la producători, asociaţii ale importatorilor, dar şi JATO Dynamics.