Doi tineri pariază pe un magazin de închirieri de rochii de lux în Capitală

Autor: Mădălina Dediu Panaete 17.08.2014

Dressbox, un magazin specializat în închirieri de rochii de ocazie de la cele mai mari case de modă, a fost deschis în urmă cu aproximativ o săptămână în Capitală, după ce Daniel Penciuc, 34 de ani, împreună cu un alt antreprenor român au lucrat la acest proiect timp de mai bine de opt luni.

Magazinul Dressbox, operat de so­cie­tatea Fashion Culture, închiriază rochii de ocazie sub mai multe bran­duri pre­cum Gucci, Versace, Prada, Valen­tino sau Herve Leger.

„Ideea a venit relativ simplu şi, ca multe alte idei, are la bază raţiuni practice. Am asistat la numeroase discuţii în cer­curile de prieteni şi auzeam mereu aceeaşi problemă din partea femeilor: ce vor purta la un anume eveniment. Publicul feminin are de obicei dorinţa de a arăta senzaţional, dar în acelaşi timp diferit de fiecare dată“, povesteşte Daniel Penciuc, manager la Dressbox.

El este absolvent de co­mu­nicare şi lucrează de peste zece ani în publicitate. Cei doi an­tre­prenori au mi­zat şi pe fap­tul că rochiile pentru eveni­mente sunt în ge­neral foarte scum­pe, iar femeile, de cele mai multe ori, nu sunt dispuse să le poar­te decât o dată sau de două ori.

„Şi atunci ideea de a închiria devine dintr-o dată o soluţie prac­tică şi la îndemâna oricui. Plăteşti mai puţin, poti alege dintr-o co­lecţie foarte mare (...) şi ai şi avan­tajul că poţi purta rochii deosebite, rochii pe care le-ai admirat în reviste, le-ai văzut în prezentările de modă sau le-ai admirat atunci când le purtau vedetele pe covorul roşu“, apreciază el.

Chiar dacă la început credeau despre concept că este unul original, şi-au dat seama că această practică este foarte populară în ţările vestice şi le-a întărit convingerea că este important ca această opţiune să apară şi pe piaţa ro­mânească.

Investiţia în acest start-up s-a ridicat la câteva sute de mii de euro, iar cea mai mare parte din sumă a fost direcţionată către stocul de rochii, dar şi în website şi în showroom-ul din Bucureşti.

„Este un proiect ambiţios, în care am riscat o sumă mare de bani, dar avem încredere că acest produs nou pe care îl lansăm va avea priză la publicul feminin, pasionat de modă şi din ce în ce mai cultivat şi exigent.“

Preţurile pentru închirierea unei rochii pornesc de la 150 de lei, iar cea mai scumpă rochie nu depăşeşte 1.000 de lei, în timp ce perioada de închiriere este de patru zile. Dressbox dis­pune de o colecţie de peste 700 de rochii de închiriat. Ro­chiile fie se pot comanda online, fie se pot proba la show­roomul deschis de cei doi antreprenori. Ei speră ca în timp să poată lărgi colecţia de rochii.

„Ne bucură foarte mult feedback-ul pozitiv pe care l-am primit, faptul ca deja avem rochii rezervate şi destul de multe pro­gramări la showroom. E drept, suntem în plin sezon de evenimente“.