Acciza la carburanţi dă peste cap piaţa de apă îmbuteliată: Preluăm toate scumpirile pentru că puterea de cumpărare este mică şi nu avem ce face
Autor:
Mădălina Dediu Panaete
15.08.2014
Introducerea accizei de şapte eurocenţi pe litrul de carburant din aprilie a afectat nu doar transportatorii, ci şi companiile din industria apelor îmbuteliate, care au fost nevoite fie să crească preţurile, fie să internalizeze majorarea costurilor cu transportul.
Acest cost reprezintă circa 15-20% din preţul final al unei sticle de apă minerală, de masă sau de izvor şi se adaugă altor cheltuieli cum ar fi cele cu etichetele, ambalajele, dar şi cele cu salariile angajaţilor şi preţul efectiv al apei de la sursă. „Dacă se creşte acciza la combustibil, cresc costurile peste tot. (...) Noi am crescut preţurile cu mai puţin de 1%, am încercat să preluăm noi toate scumpirile pentru că ne-am dat seama că puterea de cumpărare este mică şi nu avem ce face“, a declarat Radu Lăzăroiu, managing director al Romaqua Group, liderul pieţei de apă minerală, cu afaceri de 133 mil. euro anul trecut.
Şi producătorul apei minerale Zizin a preferat să menţină preţurile, chiar dacă costul cu transportul a crescut.
„Preţul transportului în iunie comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut a crescut cu peste 6%. Cu toate acestea, preţurile de vânzare ale produselor noastre nu au suferit creşteri. Acest lucru s-a datorat faptului că am preferat să optăm pentru o politică de menţinere a preţurilor, dar, în acelaşi timp, de creştere a volumelor comercializate“, a afirmat Laura Lazăr, director executiv şi unul dintre acţionarii Apemin Zizin, producătorul brandului de apă minerală Zizin.