Marii producători şi-au dat seama că nu pot trăi fără magazinele mici
Iniţial producătorii locali şi internaţionali nu s-au implicat în lupta dintre reţelele străine şi magazinele româneşti, lăsând piaţa să se aşeze singură. În ultima perioadă însă tot mai multe voci susţin importanţa comerţului tradiţional, care are încă o contribuţie importantă în businessuri precum Coca-Cola, Unilever sau Nestlé. Astfel, Coca-Cola a lansat o campanie de susţinere a magazinului din colţ, iar Unilever anunţă că îşi va concentra atenţia pe comerţul tradiţional.
Laurenţiu Dimitriu (46 de ani), sales director în cadrul Nestlé România, afirma recent că producătorii trebuie să meargă peste tot după consumator, acasă, în maşină, în metrou, în parc sau la cinema. El preciza că de aici rezidă importanţa comerţului tradiţional, deoarece micile magazine sunt mereu acolo unde este şi consumatorul.
Mai mult, dacă reţelele internaţionale negociază cu producătorii de pe o poziţie de forţă pentru că au reţele extinse şi comenzi pe măsură, micile magazine au o poziţie slabă în negocieri. Astfel, Coca-Cola poate impune jucătorilor din comerţul tradiţional preţuri mai mari. Acest lucru se traduce şi în preţuri mai mari la raft şi în marje mai mari de profit pentru producător.