Top Gel vinde în 22.000 de magazine tradiţionale, fără contracte cu marii retaileri

Autor: Mădălina Dediu Panaete 24.08.2014
Top Gel Prod, cel mai mare producător de îngheţată cu acţionariat majoritar românesc, are aproape 22.000 de vitrine frigorifice cu îngheţată în magazine tradiţionale în toată ţara şi nu mai colaborează cu niciun retailer alimentar mare.
 
„Nu mai vindem deloc în comerţul modern şi ne merge foarte bine. Am lucrat cu mai multe lanţuri de magazine mari până acum aproape doi ani, însă am ieşit din cauza contractelor nefavorabile pentru noi”, a declarat pentru ZF Viorel Olaru, directorul general al companiei cu afaceri de 20 mil. euro anul trecut.
 
Top Gel Prod din Craiova, afacere controlată de Petre Popa, este cel mai mare producător local de îngheţată în funcţie de cifra de afaceri de anul trecut, peste Betty Ice, afacere deţinută de Vasile Armenean. În ultimii ani, datorită expansiunii comerţului modern majoritatea producătorilor locali s-au axat pe acest canal de vânzare, în condiţiile în care micile magazine pierd bătălia cu lanţurile tradiţionale. În piaţa îngheţatei, Betty Ice şi Alpin 57 Lux au încercat să se îndepărteze de această bătălie şi şi-au făcut propriile chioşcuri sau magazine mai mari specializate în vânzarea îngheţatei, însă acestea au ponderi mici în vânzări. Betty Ice are peste 150 de chioşcuri şi patru magazine mari cu îngheţată, în timp de Alpin 57 Lux, afacere deţinută de familia Istrate din Alba, deţine peste 100 de chioşcuri.