Cele 16 librării Cărtureşti au vândut anul trecut un milion de cărţi şi au ajuns la afaceri de 11 milioane de euro
Cele 16 librării Cărtureşti, afacere pornită în 2000 de doi antreprenori locali, Nicoleta Dumitru şi Şerban Radu, au vândut anul trecut un milion de cărţi, atât titluri româneşti, cât şi carte de import, businessul librăriilor fiind de circa 11,1 milioane de euro, cu 23% mai mare comparativ cu anul anterior.
Deşi bugetele sunt încă afectate de criză, reprezentanţii Cărtureşti spun totuşi că anumite cărţi îşi mai fac loc pe lista de cumpărături a românilor. Anul trecut, cel mai bine vândut tiltul din librăriile Cărtureşti a fost „De ce e România altfel“, carte semnată de Lucian Boia, care-şi propune un exerciţiu istoric pentru a afla motivele pentru care lucrurile în România, fie că este vorba de politică sau de alte aspecte ale vieţii, nu se încadrează în ceea ce este considerată o normalitate europeană.
„La nivel de reţea, în 2014 am vândut aproximativ 600.000 de cărţi (româneşti şi de import) cu o valoare totală de peste 4,5 mil. euro“, spun reprezentanţii Cartureşti.
Librăriile sunt prezente în oraşele mari din ţară şi sunt exploatate prin intermediul companiei Direct Client Services. Anul trecut, această companie a înregistrat o pierdere de circa 10.000 de euro.