Cele 16 librării Cărtureşti au vândut anul trecut un milion de cărţi şi au ajuns la afaceri de 11 milioane de euro

Autor: Roxana Petrescu 23.08.2014

Cele 16 librării Cărtureşti, afacere pornită în 2000 de doi antreprenori locali, Nicoleta Dumitru şi Şer­ban Radu, au vândut anul trecut un mi­lion de cărţi, atât ti­tlu­ri ro­mâ­neşti, cât şi carte de import, bu­sinessul librăriilor fiind de circa 11,1 milioane de euro, cu 23% mai mare comparativ cu anul anterior.

Deşi bugetele sunt încă afectate de criză, reprezentanţii Cărtureşti spun totuşi că anumite cărţi îşi mai fac loc pe lista de cumpărături a românilor. Anul trecut, cel mai bine vândut tiltul din librăriile Cărtureşti a fost „De ce e România altfel“, carte semnată de Lucian Boia, care-şi propune un exerciţiu istoric pentru a afla motivele pentru care lu­crurile în România, fie că este vorba de politică sau de alte aspecte ale vieţii, nu se încadrează în ceea ce este considerată o normalitate europeană.

„La nivel de re­ţea, în 2014 am vân­dut apro­xi­mativ 600.000 de cărţi (ro­mâ­neşti şi de import) cu o valoare totală de peste 4,5 mil. euro“, spun repre­zen­tanţii Car­tu­reşti.

Librăriile sunt prezente în oraşele mari din ţară şi sunt exploatate prin inter­me­diul companiei Direct Client Services. Anul trecut, această companie a înre­gis­trat o pierdere de circa 10.000 de euro.