Rapoartele de vânzări ale multinaţionalelor din industria băuturilor arată scăderi pe linie în S1. La produse alimentare sunt creşteri

Autor: Dana Ciriperu 21.08.2014
La începutul lunii august Statistica a anunţat că cifra de afaceri din comerţul cu alimente, băuturi şi tutun, o piaţă de 47 mld. lei (10,7 mld. euro), a crescut cu 7,7% în primul semestru din acest an faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Ce spun rezultatele companiilor?
 
Vânzârile Coca-Cola HBC, cel mai mare jucător din industria băuturilor, au scăzut cu aproape 10% în prima jumătate a anului faţă de aceeaşi perioadă din 2013, Heineken (al doilea mare producător de bere) anun­ţă tot scă­dere în acelaşi in­ter­val, iar Roma­qua, cel mai mare grup românesc din industria bău­tu­rilor, a înregistrat un minus de 8% în primul semestru.
 
În rapoartele multinaţionalelor apar din ce în ce mai des referiri la „situaţia econo­mică dificială“, la presiunile pe preţ, dar şi la vre­mea nefavorabilă care a dat peste cap bu­getele companiilor din industria băutu­rilor.
 
ZF a analizat dinamica vânzărilor în pri­mul semestru pentru şase din cele mai mari 20 de companii din industria bunurilor de consum, respectiv Coca-Cola, Heineken, Roma­qua, Transavia, Albalact şi Agricola Buzău – firme care au comunicat până în pre­zent date despre dinamica vânzărilor de la începutul anului. Cele şase companii au îm­preună afaceri de 4,7 mld. lei (1,07 mld. euro) – 10% din piaţa totală - şi peste 8.000 de angajaţi.