Miza asigurării Tarom: prestigiu şi un comision de 25% pentru cedarea poliţelor în reasigurare

Autor: Anelis Baciu 25.08.2014
Miza asigurării celor 24 de aeronave ale Tarom, cel mai mare operator aerian local, este mai mult una de prestigiu şi de trecere în portofoliu a unui client important de vreme ce încasările din prime nu rămân la asigurător, ci sunt transferate mai departe în reasigurare.
 
Compania care asigură operatorul nu păstrează riscul, cedează integral primele subscrise şi rămâne astfel numai cu comisionul plătit de reasigurător, care poate ajunge însă şi la 25% din prime. Asigurătorul operează în astfel de cazuri mai degrabă ca un broker de asigurare.
 
„Raportarea unor subscrieri mai mari şi implicit creşterea cotei de piaţă este miza contractului cu Tarom. E vorba şi de un câştig financiar care vine din comisionul plătit de reasigurător şi nu în ultimul rând e un cont de prestigiu, unul dintre cele mai importante din România“, a explicat Cristian Fugaciu, directorul general al brokerului Marsh.
 
De la 1 septembrie avioanele Tarom vor fi asigurate de Gothaer, poliţa fiind valabilă până la sfârşitul lunii august a anului viitor. Potrivit unor surse din piaţă, numai Gothaer şi Astra au depus oferte în acest an.