Aproape jumătate din persoanele care se joacă pe PC, telefon şi tabletă sunt femei

Autor: Ioana Nita 01.09.2014

Dezvoltatorii jocurilor pentru PC-uri, smartphone-uri şi tablete,  o industrie estimată să genereze anul acesta vânzări de 100 miliarde de dolari, îşi îndreaptă tot mai mult atenţia către comunitatea jucătorilor de sex feminin, care este într-o continuă creştere, potrivit statisticilor americane citate de publicaţia The Wall Street Journal.

În prezent, circa 48% din persoanele din SUA care se joacă pe calculator sau pe dispozitivele mobile sunt femei, conform unui studiu publicat recent de Asociaţia dezvoltatorilor de software de divertisment (Entertainment Software Association-ESA) realizat pe un eşantion de 2.200 de gospodării din SUA. În 2010, femeile reprezentau 40% din totalul populaţiei americane care se juca pe calculator.

Mai mult, în prezent femeile cu vârste peste 18 ani au o pondere mai mare în totalul populaţiei jucătorilor din SUA decât baieţii sub 18 ani, potrivit aceluiaşi studiu. Numărul tot mai mare de jucători de sex feminin vine ca urmare a creşterii popularităţii jocurilor de pe dispozitivele mobile care s-au dezvoltat odată cu explozia vânzărilor de smartphone-uri şi tablete la nivel global, conform reprezentanţilor dezvoltatorilor de jocuri.

„Observăm o creştere majoră şi rapidă a jucătorilor de sex feminim, indiferent de tipul jocului”, a spus Fredrik Rundqvist, care se ocupă de dezvoltarea jocurilor la compania franceză Ubisoft. În România, Ubisoft este liderul industriei de gaming atât din punctul de vedere al cifrei de afaceri - 27 mil. euro în 2013 -, cât şi al numărului de angajaţi - peste 1.000 în 2013. În total, cei mai mari cinci jucători din industria locală de gaming - Ubisoft, Electronic Arts, Gameloft şi King - au avut anul trecut afaceri de circa 67 mil. euro, acaparând astfel circa 80% din piaţă, potrivit estimărilor Romanian Game Developers Association (RGDA).