Explozia din online obligă şi curierii să investească în tehnologie: de la GPS-uri la imprimante portabile

Autor: Mirabela Tiron 27.08.2014

Expansiunea comerţului electronic şi creşterea numărului de magazine online au dus la creşterea veniturilor companiilor din curierat, care îşi asigură în prezent din contractele cu comercianţii online 30-40% din veniturile totale. Pentru a răspunde nevoilor jucătorilor din online curierii au investit milioane de euro în echipamente care să permită urmărirea coletelor, dar şi transmiterea mai rapidă a banilor ridicaţi de curier de la uşa clientului.

Cel mai nou proiect din comerţul online, supermarketul online cu peste 7.500 de produse (de la carne şi legu­me, până la detergent) deschis de eMag, cel mai mare retailer online, în parteneriat cu lanţul de magazine Mega Image ar putea genera venituri suplimentare pentru FAN Courier, cea mai mare companie de curierat cu capital românesc, care se va ocupa de distribuirea produselor.

„Cine îşi închipuia în urmă cu şapte-opt ani că românii îşi vor cumpăra frigiderul de pe internet? Acum livrăm tot felul de produse cumpărate online. Cred că acum urmează să se dezvolte şi piaţa de mâncare online“, a spus Adrian Mihai, unul dintre acţionarii FAN Courier, cu venituri de aproape 20 de milioane de euro doar din comenzile primite de la magazinele online.

Compania a investit peste 2 milioane de euro în sisteme tehnologice care să susţină relaţia cu comercianţii online. „Comercianţii din online vor rapiditate în livrare 24 de ore, banii cât mai repede odată ridicaţi de curier de la client şi siguranţă în livrare, adică marfa să ajungă intactă“, spune el.