Băncile americane câştigă din comisioane cel mai puţin din ultimii 70 de ani
Băncile cu operaţiuni în SUA câştigă cel mai puţin din ultimii 70 de ani din comisioanele ataşate conturilor curente precum cele pe tranzacţii sau pe descoperitul de cont din cauza reglementărilor mult mai stricte introduse în urma crizei financiare şi deoarece clienţii au devenit mai cumpătaţi de când pot vedea uşor online cât au în cont, scrie The Wall Street Journal.
După ce au atins un nivel maxim în 2009, comisioanele anuale legate de conturile deschise la băncile comerciale americane au scăzut semnificativ, deşi volumul depozitelor bancare a avut o creştere majoră, potrivit Federal Deposit Insurance Corporation (FDIC), agenţia guvernamentală care asigură depozitele bancare ale clienţilor. Comisioanele au scăzut cu aproape 21%, de la 41,1 mld. dolari în 2009 la 32,5 mld. dolari anul trecut. Comisioanele crescuseră în fiecare an din 1942, de când FDCI a început să colecteze date. Drept urmare, aceste comisioane reprezintă o proporţie mai mică din profiturile băncilor. Ca procent din veniturile totale ale băncilor cu excepţia celor din dobânzi, comisioanele legate de conturile de depozit au scăzut la 14,1% în 2013, cel mai scăzut nivel din 1942 încoace, potrivit datelor FDIC. Între 2000 şi 2009 ele reprezentau în medie 17%.
Peste jumătate din comisioanele legate de conturille clienţilor provin din taxele legate de descoperitul de cont şi de tranzacţiile cu cecuri fără acoperire, potrivit unui raport al Biroului de Protecţie Financiară a Consumatorilor din SUA din iulie. Dar autorităţile americane au introdus reglementări mai stricte potrivit cărora clienţii trebuie să opteze explicit pentru facilitatea de descoperit de cont, altfel banca trebuie să respingă tranzacţia în cazul în care clientul nu are suficienţi bani în cont.
Bancherii spun că accesul online facil de pe smartphone al clienţilor la propriile conturi reduce probabilitatea ca aceştia să cheltuiască mai mult decât au în cont.
Bank of America, a doua bancă americană ca mărime, spune că instituţia poate câştiga mai mult convingând clienţii să îşi ţină o mai mare parte din economiile proprii la bancă. Instituţia mai arată că este mai ieftin pentru bancă să aibă mai puţini clienţi care folosesc facilitatea de descoperit de cont pentru că două treimi din apelurile către call center-e conţin întrebări despre comisioane şi solduri, iar mai puţine apeluri înseamnă costuri mai mici.