Rosendaal, Mercedes-Benz: Trebuie să atragem în centrele oficiale şi maşinile second-hand importate în perioada de boom

Autor: Bogdan Alecu 07.09.2014
Rolf Rosendaal, directorul pentru servicii de postvânzare în cadrul Mercedes-Benz România, spune că miza serviceurilor oficiale, din cadrul dealerilor, este de a atrage inclusiv maşinile importate la mâna a doua, ce sunt în volume mult mai mari, nu doar  maşinile noi vândute oficial.
 
„Maşinile vândute în perioada de boom, între anii 2006 şi 2009 au ajuns deja la o anumită vârstă şi trebuie să le gestionăm altfel. Mai mult, în acei ani erau importuri de maşini aproape noi în piaţă. Spre exemplu, cele mai multe maşini importate second-hand aveau atunci un an, doi sau trei, adică erau automobile ce ieşeau de obicei din contractele de leasing în Germania, care au ajuns acum opt ani sau mai mult“, a spus Rolf Rosendaal.
 
Cea mai mare provocare cu care se confruntă acum dealerii este scăderea numărului de maşini care intră în serviceurile oficiale pe fondul scăderii pieţei. Acest efect, al îmbătrânirii maşinilor din parc, va con­tinua şi va continua puternic. Spre exemplu, dacă în 2009 Mercedes-Benz vindea în România aproape 3.000 de autoturisme noi, anul trecut a vândut numai 1.600.