În România doar 5% din gospodării au cumpărat online mâncare, haine sau cosmetice. În Cehia gradul de penetrare este de 20%

Autor: Cristina Roşca 08.09.2014

Peste 1,1 milioane de români au cumpărat online anul trecut produse alimentare, haine, cosmetice sau bunuri de îngrijire a locuinţei. Astfel, cu doar unu din 20 de români care face achiziţii online de bunuri FMCG piaţa locală se află mult în urma unor state precum Polonia sau Cehia, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă GfK.



În Cehia, unul dintre cele mai dezvoltate state din Europa Centrală şi de Est, 20,4% din gospodării au cumpărat cel puţin o dată bunuri FMCG pe internet, în timp ce în Polonia penetrarea comerţului online pentru astfel de bunuri este de 12,3%.

„Comerţul online începe să capete contur în majoritatea ţărilor din Europa Centrală şi de Est. Cehia, Slovacia şi Polonia sunt ţările cu cea mai mare penetrare a comerţului electronic în rândul gospodăriilor atunci când vine vorba de produse de larg consum“, spun reprezentanţii GfK, ei dând exemplul Cehiei, unde una din cinci gospodării a achiziţionat în 2013 cel puţin o dată astfel de produse prin intermediul site-urilor de comerţ electronic.

„În România, penetrarea comerţului electronic pentru cumpărături de bunuri de larg consum în rândul gospodăriilor a fost de 5,6% în 2013 şi ne aşteptăm la creşteri semnificative pe viitor“, adaugă ei.