SIF Banat-Crişana îşi mută spaţiile comerciale dintr-un buzunar în celălalt

Autor: Ioana Tudor 08.09.2014
Compania hotelieră Calipso Oradea (simbol bursier CAOR), controlată în proporţie de peste 98% de SIF Banat-Crişana (SIF1), a vândut la licitaţie 41 de active din portofoliu pentru suma de 18 milioane de lei (4 mil. euro) către firma SIFI BH Retail din Bucureşti, controlată de SIF 1 prin intermediul SIF Imobiliare (SIFI).

SIF Banat-Crişana a înfiinţat SIF Imobiliare în vara anului trecut ca parte a strategiei de a-şi consolida afacerile imobiliare. Noua societate, deţinută în proporţie de 99,9% de SIF 1, este înregistrată în Cipru şi a fost listată în decembrie anul trecut pe sistemul alternativ de tranzacţionare al Bursei de Valori Bucureşti.

SIF Imobiliare a înfiinţat două firme destinate închirierii de spaţii comerciale, respectiv SIFI BH Retail şi SIFI B One, la care deţine câte 99,9% din capital, precum şi firma SIFI TM Agro, căreia i-a acordat anul acesta un împrumut de 6 milioane euro destinat „preluării de active imobiliare în domeniul agricol“.

SIFI BH Retail a fost singurul ofertant în cadrul licitaţiei de vânzare a celor 41 de spaţii comerciale, iar preţul de adjudecare a activelor a fost acelaşi cu preţul de pornire a licitaţiei, potrivit unui anunţ publicat pe bursă.

Calipso a anunţat în august că vânzarea activelor, printre care un laborator, un atelier şi o cofetărie, se va realiza la pachet întreg, nu individual. De asemenea, câştigătorul licitaţiei va plăti pentru mijloacele fixe şi obiectele de inventar care însoţesc activele achiziţionate suma de 620.000 lei, TVA inclusă.

Scoaterea la vânzare a spaţiilor comerciale a fost aprobată de acţionari în luna mai a acestui an. Tot atunci acţionarii au hotărât schimbarea denumirii Calipso Oradea în SIF Hoteluri.

Calipso administrează hotelul de 5 stele Doubletree by Hilton din Oradea şi a încheiat primul semestru cu afaceri de 6,1 mil. lei, în urcare cu aproape 9% faţă de perioada similară a anului trecut. Compania şi-a diminuat pierderile cu 28%, acestea ajungând la 2,5 milioane de lei. Veniturile din activităţi hoteliere ale societăţii au  fost de 2,7 mil. lei şi au contribuit cu 44% la cifra de afaceri.

Compania estimează afaceri de 15,3 mil. lei pentru anul 2014, în creştere cu 23% comparativ cu anul trecut, şi pierderi brute de 4,2 mil. lei, mai mici cu 32% faţă de anul 2013.

Societatea avea active totale de 99,2 mil. lei la 30 iunie, în scădere de la 102,7 mil. lei la finele anului 2013.

Calipso este listată pe piaţa principală a bursei de la Bucureşti la categoria a II-a. Acţiunile societăţii se tranzacţionau cel mai recent la preţul de 2,447 lei/unitate, iar la această cotaţie compania are o capitalizare bursieră de 50,3 mil. lei. Titlurile Calipso au avansat cu 25,5% de la începutul anului.