A renunţat la nouă ani petrecuţi în sectorul bancar pentru a-şi deschide un business de cadouri corporate

Autor: Corina Mirea 15.09.2014
„Experienţa de un an în antreprenoriat o pot compara cel mai bine cu o plimbare într-un roller coaster.“
 
Alina Năftănăilă, 31 de ani, a crescut în spiritul cor­po­ratist încă de pe băncile facultăţii, când s-a angajat la ING, unde a şi rămas timp de nouă ani. A urmărit un job de bancher din adolescenţă, motiv pentru care a şi făcut Facultatea de economie din ca­drul ASE şi apoi un master în finanţe şi bănci la aceeaşi instituţie de învă­ţământ.
 
În urmă cu aproximativ un an, când încă era în concediu de maternitate, a decis să îşi deschidă un business de cadouri corporate, în care a investit în jur de 25.000 de euro până acum. La câteva luni după ce a făcut pasul spre antreprenoriat a renunţat la jobul din bancă şi la cei 200 de clienţi de care se ocupa. 
 
„Eram cam de şase luni în concediu de maternitate când o cunoştinţă mi-a cerut să o ajut să găsească produse pentru cadourile pe care trebuia să le propună pentru evenimentul unei firme. Am început să caut pe internet produse, să iau legătura cu furnizorii şi i-am propus câteva idei, lucru care a şi ajutat-o să câştige contractul respectiv. Apoi, m-am gândit că aş putea să încerc să fac din asta un business şi m-am apucat să fac acasă schiţele unor cadouri, am contactat furnizori de ambalaje, de băuturi etc.“, spune Alina Năftănăilă.
 
Primul sediu al CorporateGoodies a fost în Pipera, însă din primăvara acestui an, antreprenoarea a decis să îşi mute businessul în Capitală, noul sediu urmând să fie gata în scurt timp. În prezent, Alina Năftănăilă este cea care se ocupă în mare parte de tot businessul, chiar dacă are şi un angajat. În perioadele aglomerate însă este nevoită să angajeze personal temporar. De Crăciun a „închiriat“ 15 angajaţi care să o ajute să onoreze comenzile.
 
„Experienţa de un an în antreprenoriat o pot compara cel mai bine cu o plimbare într-un roller coaster. Când m-am apucat de acest business o zi eram în extaz, iar a doua zi îmi dă­deam seama că am mult mai multă treabă de făcut decât cre­deam. Şi acum ajung seara frântă acasă şi mă întreb de ce mi-a trebuit să colaborez cu atât de mulţi furnizori şi nu am ales să fac doar distribuţie. Dar satisfacţia este pe măsura muncii, te simţi plin de energie când vezi că ceea ce ai construit merge bine.“ 
 
Până în prezent, antreprenoarea a investit circa 25.000 de euro în business, iar într-un singur an a avut afaceri de 50.000 de euro. Alina Năftănăilă estimează că va începe să-şi recupereze investiţia abia din iarna aceasta, dar în prezent nu mai aduce bani de acasă.
 
Cea mai mare comandă primită de CorporateGoodies a venit de Crăciun, când o multinaţională a cerut 600 de cutii cadou. Preţurile acestora variază de la 25 de lei (pentru un cadou decorativ care conţine praline din ciocolată în formă de ou, pentru Paşti) şi până la peste 400 de lei pentru un coş cadou care conţine şapte produse, printre care o băutură alcoolică, bomboane de ciocolată, cozonac sau macarons.
 
Fiecare din cutiile cadou pe care antreprenoarea le are în portofoliul CorporateGoodies poate fi personalizat şi, cele mai multe, conţin produse fabricate sau accesorizate manual. Spre exemplu, în unele cutii cadou ea pune căni pictate manual, produse în ateliere de ceramică din România sau foloseşte mici borcane pentru condimente, de asemenea, pictate manual. Pentru astfel de produse, Aina Năftănăilă colaborează şi cu patru furnizori (cei care produs borcanul, pictorul, cei care fabrică capacul şi o firmă care creează eticheta pe care se regăseşte o reţetă pentru vin fiert, spre exemplu).
 
„Au fost zile în care nu făceam decât să selectez companii de pe internet şi să văd unde trebuie să sun ca să ajungă ofertele mele la cine trebuie. Sunam câte 30 de companii pe zi. La serviciu, dacă pierzi un client este posibil să te certe şeful, dar brandul companiei rămâne în continuare puternic. Acum nu îmi permit să pierd nici măcar un client“.