Negriţoiu, ASF: Vrem să echilibrăm piaţa RCA. Asigurătorii nu spun clienţilor că un produs ieftin este şi un produs prost

Autor: Andra Oprescu 24.09.2014

O poliţă RCA încheiată de acelaşi şofer, pentru aceeaşi maşină, poate costa şi de la simplu la triplu.

Cei care achiziţionează poliţe de răspundere civilă auto ar trebui să acorde mai multă atenţie calităţii serviciilor oferite de către asigurător şi să nu ia decizia de cumpărare doar în funcţie de preţ, deşi nu sunt beneficiarii poliţelor respective, a declarat Mişu Negriţoiu, preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF).

„Când cumperi o poliţă RCA, nu te interesează dacă ai cumpărat-o de la un furnizor de RCA care acoperă despăgubirea, care oferă servicii de calitate. Trebuie să te uiţi la aceste lucruri pentru că tendinţa clienţilor este să cumpere produsul cel mai ieftin. Asigurătorii vând produse tot mai ieftine fără să informeze clienţii că un produs ieftin este şi un produs prost, aşa cum ştim că este la bunurile de consum“, a declarat şeful ASF la un eveniment organizat de revista Forbes.

Diferenţele de preţ pot fi semnificative în funcţie de compania alea­să, ceea ce face ca asiguraţii să fie tentaţi să aleagă cea mai ieftină ofertă, mai ales că cel care cumpără poliţa nu este şi beneficiar direct al asigurării. O poliţă RCA acoperă daunele produse de cel care a încheiat contractul unei terţe persoane. „Trebuie să acor­dăm aceeaşi atenţie, aceeaşi grijă când cumpărăm un produs pentru un terţ ca şi cum l-am cumpăra pentru noi.“