Editura Polirom: Librăriile mici au probleme. Creşte comerţul de carte pe internet

Autor: Mirabela Tiron 29.09.2014
Editura Polirom din Iaşi, una dintre cele mai mari din ţară, înfiinţată în 1995, a finalizat primele opt luni din acest an cu afaceri similare cu cele din aceeaşi perioadă a anului trecut, deşi în buget era prevăzută o creştere cu 7% în 2014.
 
„Putem vorbi despre o stagnare, cifra de afaceri rămânând aceeaşi cu cea din primele opt luni ale anului trecut. Avem însă o uşoară creştere a profitului datorată, probabil, optimizării unor costuri. Cum produsele culturale nu ocupă unul din locurile importante în coşul de cumpărături, este greu de presupus că vom avea o creştere a vânzărilor în lipsa unor politici coerente şi susţinute de stimulare a cererii“, a spus Silviu Lupescu, directorul general al editurii Polirom.
 
Editura a publicat 330 de titluri de cărţi în primele opt luni din acest an faţă de 350 în perioada similară a anului tre­cut. „Încasarea de către editură a su­me­lor pentru cărţile vândute s-a făcut mai lent, în cazul unor difuzori cu o întâr­ziere care este chiar şi de şase-şapte luni“.