UE a aprobat vineri achiziţionarea WhatsApp de către Facebook

Autor: Madalina Cerban 03.10.2014

Ancheta declanşată de Comisia Europeană, gardianul respectării reglementărilor privind concurenţa în Europa, a arătat că noua entitate creată în urma fuziunii dintre WhatsApp şi Facebook va continua "să se confrunte cu o concurenţă suficientă" pe piaţa de profil europeană, potrivit unui comunicat al forului european.

"Chiar dacă Facebook Messenger şi WhatsApp sunt două dintre cele mai populare aplicaţii de mesagerie, cei mai mulţi oameni nu folosesc o singură aplicaţie de comunicare, ci mai multe", a declarat comisarul european pentru Concurenţă, Joaquin Almunia.

Acesta a precizat că această achiziţie a fost examinată cu multă atenţie de Comisia Europeană, care a decis că această tranzacţie nu încalcă reglementările privind concurenţa "pe această piaţă dinamică şi în plină expansiune".

Printre aplicaţiile concurente Facebook Messenger şi WhatsApp se numără Line, Viber, iMessage, Telegram, WeChat şi Google Hangouts.

Preluarea WhatsApp de Facebook pentru 19 miliarde de dolari a fost anunţată în luna februarie. Aceasta este cea mai mare achiziţie a unui start-up în ultimii ani, cu mult peste tranzacţia de 1 miliard de dolari prin care Facebook a preluat Instagram în 2012 şi achiziţia pentru 8,5 miliarde de dolari a Skype de Microsoft.

Tranzacţia a obţinut aprobarea autorităţilor americane din domeniul concurenţei în luna aprilie.

Facebook a solicitat însă în luna mai şi Comisiei Europene să examineze dacă această fuziune respectă reglementările antitrust. Cererea Facebook către Comisia Europeană vine după presiuni din partea companiilor telecom din Europa. Operatorii telecom au avertizat că WhatsApp, o alternativă foarte ieftină pentru trimiterea de mesaje text şi poze, ar oferi Facebook o poziţie dominantă pe piaţa mesageriei instant din Europa.

WhatsApp are în jur de 600 de milioane de utilizatori, în timp ce Facebook, cea mai populară reţea de socializare din lume, are aproximativ 1,3 miliarde de membri activi, din care în jur de 300 de milioane utilizează aplicaţia Facebook Messenger.