România are o industrie alimentară de 40 de miliarde de lei, mai mare cu 25% faţă de 2008

Autor: Dana Ciriperu 09.10.2014

Industria alimentară românească, dominată la vârf de multinaţionalele din producţia de uleiuri, zahăr şi dulciuri, dar caracterizată de un pluton secund format din afaceri antreprenoriale româneşti, a generat anul trecut o cifră de afaceri cumulată de aproape 40 mld. lei (9 mld. euro), dar cu un sold negativ  - diferenţa dintre pierderile şi profitul brut de 200 mil. lei (45 mil. euro).

Deşi sectorul are cu 475 de firme mai puţin faţă de 2008, cifra de afaceri totală a firmelor a crescut cu peste 25% arată o analiză a ZF pe baza datelor de la Registrul Comerţului.

Pierderile brute ale companiilor s-au adâncit de la un miliard de lei în 2008 la peste 1,5 mld. lei în 2013, în timp ce din industrie au plecat în jur de 15.000 de salariaţi.  Pentru o companie miza prezenţei în industria alimentară românească este enormă având în vedere că aici este a şaptea cea mai mare piaţă de consum din Uniunea Europeană.

 

Ce include industria alimentară

+ Producţia, prelucrarea şi conservarea cărnii şi a produselor din carne

+ Prelucrarea şi conservarea peştelui, crustaceelor şi moluştelor

+ Prelucrarea şi conservarea fructelor şi legumelor

+ Fabricarea uleiurilor şi a grăsimilor vegetale şi animale

+ Fabricarea produselor lactate

+ Fabricarea produselor de morărit, a amidonului şi produselor din amidon

+ Fabricarea produselor de brutărie şi a produselor făinoase

+ Fabricarea altor produse alimentare

+ Fabricarea preparatelor pentru hrana animalelor
 

Citiţi exclusiv pe www.zfcorporate.ro o analiză despre cei mai mari 50 de jucători din industria alimentară românească.