Şeful Ursus: Berea este tot mai consumată acasă
Igor Tikhonov, managerul rus de 43 de ani, care anul acesta a fost numit în poziţia de preşedinte al Ursus Breweries, cel mai mare producător local de bere, spune că românii merg din ce în ce mai puţin la terase, preferând să consume berea acasă, acolo unde nivelul de confort din locuinţe a crescut.
„Am văzut unele schimbări în comportamentul consumatorilor. Oamenii vizitează HoReCa (baruri, restaurante – n.red.) mai rar şi beau mai puţin, lucru care se întâmplă de altfel în ultimii ani“, a spus Tikhonov într-un interviu acordat Ziarului Financiar.
Şi din piaţa de mobilă vin semnale care arată că românii au preferat să investească în creşterea nivelului de confort din locuinţă, să cumpere decoraţiuni şi accesorii ori să cumpere mobilă de grădină cu care să-şi doteze casele pe care le au, fiind mai puţin interesaţi de achiziţia de noi locuinţe.
Tikhonov, care conduce un business de 323 mil. euro, a adăugat faptul că nici vara ploioasă nu a ajutat vânzările din HoReCa, iar industria berii se îndreaptă spre un nou an de scădere. În primele şase luni din 2014, consumul s-a contractat cu 9%.
Vânzările prin HoReCa au o pondere de 22% în piaţa locală de bere, ceea ce reprezintă o miză de aproape 700 mil. euro pentru această industrie. Din 2008 până în 2012, HoReCa, unde preţul mediu al unui litru de bere este de 1,68 de euro, a pierdut 13% din volume în favoarea retailului. În comerţ, preţul unui litru de bere este de 0,81 de euro.
Citiţi în continuare pe ZF Corporate:
- ce spune Igor Tikhonov despre pieţele din Cehia sau GErmania versus piaţa de bere din România
- opinia managerului Ursus despre datele statistice disponibile în România şi dificutăţile în realizarea de prognoze
- cele mai vândute branduri ale grupului, caracteristicile acestui sector