Cum îţi afectează reţelele sociale imaginea în faţa angajatorilor

Ziarul Financiar 09.10.2014

Faptul că angajatorul, după ce îţi verifică CV-ul, aruncă o privire şi pe profilul tău de Facebook nu este o noutate. Totuşi, numărul aplicanţilor care sunt respinşi după acest “test” este în continuă creştere, arată un studiu efectuat de unul dintre cele mai mari site-uri de recrutare din lume, Career Builder.

Conform acestuia, 43% dintre angajatori se folosesc de reţelele sociale pentru a îşi tria posibilii angajaţi, faţă de 39% care făceau asta în 2013 şi 36% în 2012. În plus, unul din cinci angajatori care nu fac asta în prezent intenţionează să o facă, astfel că procentul va creşte în continuare considerabil. În ce mod te influenţează acest aspect?

În 2012, 34% dintre candidaţii la un job erau eliminaţi din start din pricina a ceea ce angajatorul găsea pe paginile lor de pe reţelele sociale. Procentul a crescut la 43 în 2013, pentru ca în acest an să atingă o nouă cotă maximă: peste 50% dintre aplicanţi sunt excluşi de pe lista potenţialilor viitori angajaţi din pricina a ceea ce postează pe reţelele sociale.  

Mai multe detalii pe gq.ro.