RCS&RDS a atras prin portare cei mai mulţi clienţi de la rivali pe telefonie mobilă în 2014, arată datele ANCOM

Autor: Adrian Seceleanu 10.10.2014

RCS&RDS, cel mai mare jucător de pe piaţa locală de cablu TV şi internet fix, a început să îşi facă simţită prezenţa în acest an şi pe segmentul de telefonie mobilă, conform unor date publicate de Autoritatea de Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), care arată o creştere bruscă a numărului de utilizatori care au renunţat la serviciile altor companii pentru a-şi transfera numărul de telefon mobil la Digi.

Dacă în perioada octombrie 2008 - 31 decembrie 2013 doar puţin peste 8.300 de numere aferente serviciilor de telefonie mobilă fuseseră transferate din reţelele Orange, Vodafone sau Cosmote / Romtelecom / Zapp (actualul Telekom) în cea a RCS&RDS, în perioada 1 ianuarie - 1 octombrie 2014 aproape 110.000 de numere au fost mutate în reţeaua Digi. Conform datelor ANCOM, în acest an RCS&RDS este practic compania care a atras cel mai mare număr de clienţi din alte reţele (cu tot cu numerele de telefon). Pe locul doi este Vodafone, urmat la mică distanţă de Orange, iar pe locul patru este Telekom.

ANCOM nu oferă, din păcate, şi rezultatul net al portărilor - diferenţa dintre numărul de clienţi pierduţi şi câştigaţi într-o anume perioadă de un operator - pentru a vedea cine a obţinut cu adevărat cotă de piaţă. Un operator poate atrage într-o lună prin portare 100.000 de clienţi şi să piardă la rândul său 110.000 de clienţi de exemplu, rezultatul net fiind un minus de 10.000 de utilizatori.

ANCOM nu oferă pentru fiecare operator în parte nici date privind tipul de clienţi care şi-au schimbat furnizorul de servicii de telefonie mobilă, respectiv dacă aceştia sunt clienţi cu abonament sau cartele, precizând doar că abonaţii domină. Cei aproximativ 110.000 de clienţi care au plecat de la alţi operatori în reţeaua RCS&RDS reprezintă circa 2% din numărul total de clienţi persoane fizice cu abonament la finele anului trecut.