ASF: Neplata sau plata parţială a despăgubirilor sunt cele mai mari nemulţumiri ale clienţilor companiilor de asigurări. Asiguraţii au trimis 6.000 de reclamaţii în S1

Autor: Anelis Baciu 15.10.2014
Plata parţială sau neplata despăgubirilor sunt cele mai frecvente motive pentru care asiguraţii formulează reclamaţii împotriva companiilor de asigu­rări, acestea generând aproximativ 95% (5.600) din petiţiile primite de asigu­ră­tori în primul semestru al acestui an, potrivit unei analize a Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF).
 
Unii clienţi au fost nemulţumiţi de valoarea prejudiciului calculat de asigurător şi au solicitat recalcularea valorii despăgubirilor, în timp ce alţi asiguraţi au sesizat nerespectarea condiţiilor contractuale sau a normelor asigurărilor auto obligatorii (RCA).
 
Companiile de asigurărări au strâns circa 6.300 de reclamaţii în perioada ianuarie-iunie a acestui an, în scădere cu 9% comparativ cu acelaşi interval al anu­lui trecut, potrivit ASF.
 
Cea mai mare parte a reclamaţiilor, 95%, au fost formulate direct de către păgubiţi, în timp ce restul, echivalentul a 389 de petiţii, au fost înaintate de service-urile auto în numele clienţilor.