ZF LIVE: „Singura şansă pentru un start-up în industria medicală este să găsească o nişă“

Autor: Cătălina Butan 17.10.2014

Istvan Komporaly, un arădean de 42 de ani, care deţine o companie care furnizează echipamente medicale, spune că un antre­prenor care porneşte o afacere în sectorul medical poate concura cu multi­naţionalele doar dacă găseşte nişa potrivită.

„Pentru un start-up în industria medicală, singura şansă este să găseşti o nişă. Nu poţi concura cu giganţii de pe piaţă, cu reprezentanţele uriaşe sau cu distribuitorii mari“, a spus la ZF Live Istvan Komporaly, proprietarul Torus Pharma.

Torus Pharma este un business legat de sisteme de screening în sindromul Down, unde este unic distribuitor pentru brandul de aparate Kryptor, la un cost mediu de 50.000 de euro.  Sindromul Down este cea mai frecventă anomalie genetică întâlnită în trimestrul I al sarcinii, dar şi la naşterea fătului. În România se înregistrează anual circa 190.000 de sarcini, iar ponderea feţilor cu sindrom Down este de 1 la 500.

„Acest sistem de screening este acreditat de Fundaţia de Medicină Materno-Fetală din Londra, cea mai mare astfel de fundaţie din lume ca fiind cea mai precisă metodă de depistare a sindromului Down. Fără a face o amniocenteză a mamei, putem avea un calcul de risc extrem de precis“, a spus Komporaly.