Un grup de investitori din Hong Kong şi din Abu Dhabi vor să cumpere Reebok de la Adidas

Autor: Daniela Stoican 20.10.2014

Compania germană de echipamente sportive Adidas urmează să primească o ofertă de 1,7 miliarde de euro de la un grup de investitori din Hong Kong şi Abu Dhabi pentru a vinde Reebok, ceea ce ar putea pune capăt unei convieţuiri de opt ani a celor doi producători de echipamente sportive care nu a dat roadele aşteptate pentru că nu a reuşit să detroneze Nike de pe locul întâi, informează The Wall Street Journal.

Acţiunile Adidas au crescut după publicarea articolului. Nu se ştie însă cât de receptivă va fi compania Adidas la ofertă şi nu există nicio siguranţă că aceasta va fi acceptată.

 “Din perspectiva Adidas, preţul ar fi foarte bun. Dacă managementul îl va accepta este o chestiune diferită pentru că ar însemna să se recunoască învinşi”, crede analistul Joerg Philipp Frey de la Warburg Research.

Jynwel Capital, compania de investiţii care are în spate familia de miliardari Low cu afaceri în Asia, şi mai multe fonduri de investiţii afiliate guvernului din Abu Dhabi urmau să trimită către directorii Adidas oferta de cumpărare a Reebok, potrivit surselor citate.

Adidas a cumpărat Reebok în 2006 pentru aproximativ 3 miliarde de euro cu intenţia de crea o un retailer de îmbrăcăminte şi încălţăminte de sport care să rivalizeze cu Nike la nivel mondial. Scopul Reebok era să obţină o felie mai mare din vânzările din SUA, cea mai mare piaţă de articole sportive din lume.

În 2005, anul în care a fost anunţată tranzacţia, Adidas şi Reebok erau pe locul doi şi trei din punct de vedere al cotei din piaţa de încălţiminte de sport din SUA, cu 10% şi respectiv 8%, potrivit companiei de cercetare din industrie SportsOneSource.

Cota de piaţă a Adidas a coborât la 6% anul acesta, în timp ce cota Reebok a scăzut la 1,8%. Între timp cota de piaţă a Nike, cel mai mare jucător de pe piaţă, a crescut la aproape 60% faţă de 35% în 2005.

„A existat mereu nemulţumirea că Adidas nu face produse adaptate pentru piaţa din SUA, ci  încearcă să impună pieţei din SUA o linie internaţională de produse”, explică analistul Matt Powell de la SportsOneSource. SUA deţin aproximativ 40% din piaţa mondială de încălţăminte de sport.

Adidas a redus dimensiunea Reebok în timp prin vânzarea de active şi prin alte tranzacţii. Compania mamă a preluat contractul de sponsorizare pe care Reebok îl avea cu Asociaţia Naţională de Baschet, iar Reebok nu şi-a reînnoit contractul similar cu Liga Naţională de Fotbal din SUA.  

Recent Adidas a încercat să repoziţioneze Reebok pe segmentul brandurilor de fitness, iar brandul dă semne de revenire, potrivit unui raport al Equinet Bank din Germania.

Adidas şi-a redus la sfârşitul lunii iulie estimarea de profit pentru anul acesta cu cel puţin 180 milioane de euro faţă de ţinta anterioară de minimum 830 de milioane de euro.

Grupul de investitori care vor să cumpere Reebok ar intenţiona să continue strategia actuală a companiei şi să aloce mai multe  fonduri pentru marketing şi pentru extinderea reţelei de magazine.

Cel care a conceput oferta este Jho Low, CEO-ul în vârstă de 32 de ani al Jynwel Capital. Low, nepot al unui antreprenor din sectorul mineritului şi al băuturilor spirtoase, nu este străin de lumea tranzacţiilor de anvergură. Jynwel Capital, care investeşte din fondurile familiei, a făcut parte din consorţiul care a cumpărat Park Lane Hotel din New York pentru 660 milioane dolari în 2013, precum şi divizia de publishing a grupului EMI din industria muzicală pentru 2,2 miliarde de dolari în 2012.