Top 10 plăţi realizate de CNADNR în 2014. Transilvania şi Banatul au atras în ultimii trei ani cei mai mulţi bani pentru construcţia de autostrăzi

Autor: Andreea Neferu 25.10.2014

Transilvania şi Banatul au atras în ultimii trei ani cei mai mulţi bani pentru construcţia de autostrăzi şi reabi­litarea de drumuri na­ţionale, puţin peste 1 mld. euro, în timp ce Moldova este zona care a prins cele mai mici investiţii în şosele, doar circa 100 de milioane de euro, arată o analiză a ZF pe baza plăţilor realizate în pe­rioada 2012-2014 de către Com­pania Naţio­nală de Autostrăzi şi Drumuri Na­ţio­nale din România (CNADNR).

În regiunea Moldova s-au chel­tuit cele mai mici sume în ultimii trei ani, doar circa 100 de milioane de euro, în contextul în care nicio auto­stradă nu străbate încă zona şi doar puţine drumuri naţionale au fost mo­dernizate, printre care DN 29 Su­ceava-Botoşani sau DN 24 Galaţi-Vaslui-Crasna. Moldova este de altfel cea mai săracă regiune din România, cunoscută pentru forţa de muncă mai ieftină decât în restul ţării şi infra­struc­tura slab dezvol­tată. Re­giunea de nord-est a ţării, care se identifică cu Mol­dova, are un PIB per capita de doar 3.400 de euro, faţă de o medie na­ţională de circa 5.500 de euro.