Topul celor mai mari 20 de producători de bunuri de larg consum. Cine sunt managerii care îi conduc

Ziarul Financiar 26.10.2014

Cei mai puternici 20 de executivi din bunuri de larg consum sunt oameni- cheie în businessul românesc, ei pun pe piaţă brandurile care iau pulsul comerţului la raft. Împreună, cei mai mari 20 de jucători din FMCG au avut anul trecut o cifră de afaceri de 24 mld. lei (5,5 mld. euro), în creştere cu 2% faţă de 2012 şi cu aproape 40% mai mare faţă de 2008, anul când economia avansa cu peste 7%. 

În top 20, multinaţionalele domină cate­goric industria tutunului, piaţa berii, a deter­genţilor, în timp ce industria cărnii este pe mâna antreprenorilor români: Transavia, Agricola Bacău şi Unicarm (afacere care include producţie, dar şi retail). Pe piaţa laptelui, Alba­lact a venit după francezii de la Danone.

Radu Lăzăroiu (Romaqua), Lucian Ghi­nea (Bergenbier) şi Grigore Horoi (Agricola Bacău) sunt singurii executivi români care conduc o companie din top 20, în timp ce Ioan Popa (Transavia Alba-Iulia) şi Vasile Lucuţ (Unicarm Satu-Mare) sunt antreprenorii care nu au cedat poziţiile executive şi sunt implicaţi în continuare direct în business. Clasamentul celor mai mari 20 de jucători din FMCG a luat în calcul doar companiile care activează ex­clusiv în acest sector.