Patronat: Vânzările de lactate produse în România au scăzut cu 25% în ultimele două luni

Autor: Liviu Iancu 27.10.2014

"Vânzările de lapte produs în România merg foarte prost în ultimele două luni şi au scăzut cu 25% faţă de intervalul septembrie-octombrie 2013. De vină sunt scăderea puterii de cumpărare, care a diminuat consumul, dar, în primul rând, cantităţile mai mari de produse intrate pe piaţa românească din UE, la preţuri mici, după embargoul impus de Rusia", a spus preşedintele patronatului din industria laptelui.

El a afirmat că, din acest motiv, producătorii de lapte au ajuns să rămână în depozite cu stocuri de marfă mai mari decât în oricare dintre ultimii ani.

"Sunt multe ferme mari cu stocurile până la tavan. Cele 150 de fabrici de lactate din România au pe stoc marfă pentru şase luni, în special lapte praf, caşcavaluri şi brânzeturi", a adăugat Cojocaru.

Oficialul patronatului se teme că numărul fermelor va scădea drastic în următorul an, pentru că procesatorii români încep să piardă competiţia cu cei din UE, care vin cu preţuri mai mici.

"A scăzut mult producţia de lapte în această toamnă. Ne omoară embargoul, pentru că vine lapte din străinătate, din ţări care înainte exportau în Rusia", a spus Claudiu Frânc, preşedintele Federaţiei Crescătorilor de Bovine din România.

Potrivit unor surse din retail, nu doar vânzările de lactate româneşti s-au diminuat, ci întreaga piaţă a laptelui a scăzut în acest an. Astfel, vânzările de lactate sunt, în primele zece luni ale acestui an, mai mici cu 5-7% faţă de cele înregistrate în perioada similară din anul trecut.

Potrivit APRIL, piaţa lactatelor este estimată la peste 880 de milioane de euro. Cei mai importanţi producători la nivel naţional sunt Danone, Albalact, Friesland, Olympus, Delaco şi Hochland.