Un fost om de vânzări a adus în România un brand canadian de ceasuri din lemn

Autor: Corina Mirea 02.11.2014

Camil Pirea este absolvent de matematică, dar aproape toată cariera profesională a lucrat în domeniul vânzărilor audio-video şi produselor educaţionale.

În urmă cu doi ani şi jumătate însă, în urma unei vizite de lucru în Canada, a decis să aducă în România un brand candian de ceasuri fabricate din lemn de santal, arţar, bambus sau trandafir. A investit circa 5.000 de dolari în businessul Ceasuri din Lemn, pe care îl administrează în prezent doar cu ajutorul soţiei şi al fiicei sale.

„În urma unei vizite pe care am făcut-o în Canada în urmă cu mai mulţi ani am descoperit aceste ceasuri în aeroport şi când am revenit acolo, în 2011, am contactat producătorul, am vizitat fabrica şi am stabilit de atunci detaliile parteneriatului. Suntem distribuitor exclusiv pentru brandul canadian Tense Inc. În fiecare an pro­du­cătorul are o gamă de 200 de pro-du­se noi care se regăsesc pe site-ul nostru. Ceasurile sunt realizate ma-nual din lemn natural, iar cele mai vândute sunt modelele multicolore din santal, poate şi datorită faptului că este un lemn hipoalergenic“, spune Camil Pirea, care lucrează în prezent ca PFA.

În fiecare lună, Ceasuri din Lemn are circa 50 de comenzi, majoritatea clienţilor fiind persoane care sunt preocupate de natură, dar care vor să deţină sau să ofere un ceas unicat.

Comenzi au venit şi din partea companiilor pentru cadouri de tip corporate pe care antreprenorul le-a livrat cu logoul firmei respective. Preţurile ceasurilor din lemn variază de la puţin peste 700 de lei (din lemn de santal cu brăţară elastică sau din lemn de santal de culoare închisă) la aproape 1.100 de lei (în cazul ceasurilor cu un mecanism de funcţionare mai complex sau cu un cadran multifuncţional).

„Cea mai bună perioadă pentru vânzări este de săr­bători. Primim comenzi singu-lare în mare parte pentru în­treaga familie, dar şi mai mari de la companii. În viitorul apropiat dorim să introducem ceasurile în magazinele de profil de pe piaţa locală. Pe termen lung, vrem să facem din Ceasuri Din Lemn un brand, iar produsele noastre să ajungă să fie purtate de cât mai mulţi adepţi ai curentului «Go Green» (ecologism – n.red.)“, explică antreprenorul.