Piaţa băuturilor răcoritoare nu scapă de scăderi

Autor: Mădălina Panaete 28.10.2014

Piaţa băuturilor răcoritoare, dominată de nume internaţionale precum Coca-Cola sau Pepsi, a înregistrat anul trecut o scădere de circa 4% în volum şi nici anul acesta nu se anunţă mai bun pentru industrie din cauza vremii capricioase care a afectat şi industrii precum berea sau îngheţata.

Scăderea a continuat şi de la înce­putul anului, astfel că în ultimul raport al companiei Coca-Cola HBC se arată că piaţa băuturilor nonalcoolice s-a contractat cu 5% în trimestrul al doilea (aprilie, mai, iunie), la începutul verii,  comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent.

Cea mai afectată categorie de băuturi răcoritoare a fost anul trecut cea de ice-tea, care a avut un declin de 16%. Cele mai mari mărci de ice-tea sunt Lipton din por­tofoliul PepsiCo, Nestea, a gigantului Coca-Cola HBC, dar în ultimul an pe acest segment a intrat şi com­pania românească Fares, cu brandul Theia. Piaţa de ice-tea & coffee este estimată la peste 70 de milioane de litri.

Consumul de băuturi răcoritoare a continuat anul trecut trendul descendent din ultimii ani, astfel că de la un consum per capita de circa 150 de litri în 2008 un român a ajuns să consume în medie circa 135 de litri anul trecut, adică cu 10% mai puţin, conform calculelor ZF pe baza datelor Canadean.