Ce poate învăţa Tarom din restructurarea LOT Polish Airlines

Autor: Mirabela Tiron 29.10.2014
Compania aeriană poloneză de stat LOT Polish Airlines, care are 20 de zboruri săptămânal pe ruta Bucureşti -Varşovia, şi-a crescut traficul de pasageri cu 20% în perioada ianuarie-septembrie anul acesta faţă de perioada similară a anului trecut şi estimează 100.000 de pasageri până la finalul anului. Cei mai mulţi pasageri au călătorit în interes de afaceri, potrivit oficialilor companiei.
 
„Am utilizat mai bine aeronavele la nivel internaţional. Gradul de ocupare mediu a fost de 75%“, a spus Jiri Marek, executive director&sales distribution la LOT Polish Airlines.
 
Ca şi compania naţională Tarom, transportatorul aerian al Poloniei nu a mai înregistrat profit operaţional din 2008. Guvernul de la Varşovia, care deţine 93% din acţiunile companiei, a  venit cu un plan de restructurare pentru a salva compania, urmând să găsească un investitor strategic în vederea privatizării.  În urma măsurilor luate, anul acesta compania va finaliza cu profit operaţional. „Compania este pe profit operaţional din august, iar până la finalul anului estimăm să încheiem cu  22 milioane de dolari profit operaţional“, a spus Jiri Marek.